Hoonhorst speelt goed maar verliest in Lettele

26 september 2021 17:15

Hoonhorst voetbalde met de overgekomen O19-spelers Dion Diepman (centraal achterin) en Tom Dijkslag (linkerverdediger) in de basis een prima wedstrijd waar met verzorgd veldspel het nog ontbrak aan de nauwkeurigheid voorin. In de eerste helft kreeg de ervaren en fysieke ploeg van Lettele een paar kleine mogelijkheden waarna Tijmen Bovenmars tot 2x toe oog in oog kwam met de keeper van Lettele, maar net tekort kwam. Jammer was het dat kort voor rust uit een ingooi voor Hoonhorst onnodig balverlies werd geleden waardoor Lettele uit een snelle counter de 1-0 kon aantekenen.

Na rust leek Lettele met een rolletje de wedstrijd in het slot te gooien, maar gelukkig bood de paal hulp voor de Hoonhorster verdediging. Hoonhorst bleef met verzorgd voetbal en af en toe iets meer opportunisme op zoek naar de gelijkmaker, maar een goede kop kans voor Tijmen Bovenmars uit een voorzet van Sten ging voorlangs. Een gelijkspel was zeker mogelijk geweest en op basis van het veldspel ook terecht geweest, kortom: een nederlaag met perspectief. Komende week ontvangt het team van Patrick Wijsman sv Enter.

Opstelling: Mike Damman, Jens Eggens (75. Jules Diepman), Roy Diepman, Dion Diepman, Tom Dijkslag (70. Silvan Smook), Tijmen Bovenmars, Maikel Meijer, Jacco Broeks,  Wouter van der Kamp, Joey Kroes, Sten Klein Herenbrink