Kansloze nederlaag Hoonhorst

3 oktober 2021 18:00

Het hoogtepunt van de wedstrijd Hoonhorst – Enter vond plaats vóórafgaand aan de wedstrijd. Mike Niens werd bij de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen en 21 jaar na zijn debuut op 15-jarige leeftijd in het zonnetje gezet vanwege zijn afscheid van Hoonhorst 1. Dat de spelers daarvan onder de indruk waren, is meer dan terecht. Maar dat het invloed had op het veldspel was niet de bedoeling.
De wedstrijd van vorige week bood veel aanknopingspunten voor een goede seizoensstart op de Potkamp. Maar niets bleek minder waar, binnen 35 seconden was het 0-1 voor SV Enter. Dat het na 11 minuten 0-3 stond was veelzeggend, de wedstrijd was gespeeld. Tegen het superieure Enter had Hoonhorst niets in te brengen. Voor rust werd het nog 0-4 en kort na rust kreeg Hoonhorst pas haar eerste (goede) kans met een kopbal door Joey Kroes. Verder bleef Enter vlot combineren, Hoonhorst was telkens te laat en van goed veldspel was geen sprake. De eindstand werd in de tweede helft naar 0-5 getild en daar was niets op af te dingen. Een eretreffer bleef ook uit toen een bal van Tijmen Bovenmars van de lijn werd gehaald. Een wedstrijd voor Hoonhorst om snel te vergeten. Volgende week staat de uitwedstrijd naar SV Heeten op het programma.
Opstelling Hoonhorst: Mike Damman, Jens Eggens (35. Borit Zwerink), Roy Diepman, Dion Diepman, Tom Dijkslag, Maikel Meijer, Wouter van der Kamp, Jacco Broeks (75. Silvan Smook), Tijmen Bovenmars, Sten Kleinherenbrink, Joey Kroes (70. Joep Toonen)