Hoonhorst pakt eerste driepunter

17 oktober 2021 21:15

In de vierde competitieronde wist Hoonhorst thuis met 2-0 te winnen van Broekland. Een welkome overwinning voor het team van coach Patrick Wijsman die met zijn team van de laatste plaats af is. Tijmen Bovenmars scoorde 2x en maakte daarmee voor Hoonhorst de eerste competitiedoelpunten van het seizoen.

De tweede helft van vorige week tegen Heeten bood al hoop. Toen speelde Hoonhorst heel aardig en met vertrouwen, maar gebrek aan aanvalskracht was spelbreker. Vandaag thuis tegen Broekland was het veldspel de gehele wedstrijd prima. Er werden in de eerste twintig minuten na een eerste waarschuwing van Broekland meerdere goede kansen gecreëerd met Joey Kroes (mist intikker), Tijmen Bovenmars (schot over de kruising) en Sten Kleinherenbrink (kopbal) alvorens Tijmen Hoonhorst kort voor rust in de rebound op een verdiende 1-0 kon zetten. Het spel van Broekland was voorspelbaar met het zoeken van de sterke spits en daaromheen twee snelle buitenspelers. Waar in de eerste helft de backs nog even moesten zoeken naar de juiste verdedigingsstrategie, stond de gehele verdediging in de tweede helft als een huis. Eigenlijk was het wachten wanneer Hoonhorst de wedstrijd in het slot zou gooien, maar doordat het niet gebeurde (ondanks meerdere kansen) bleef het spannend tot de laatste minuten. Het was al in blessuretijd toen Tijmen Bovenmars een lange bal van Tom Dijkslag op waarde schatte en de bevrijdende 2-0 liet aantekenen. De overwinning als teamprestatie was dik verdiend als combinatie van goed spel met een team dat een enorme wil liet zien om te winnen. De ontlading was dan ook groot na de wedstrijd. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Ulu Spor in Zwolle op het programma.
Opstelling Hoonhorst: Mike Damman, Jens Eggens, Roy Diepman, Jules Diepman, Tom Dijkslag, Maikel Meijer, Jacco Broeks, Wouter van der Kamp, Tijmen Bovenmars, Sten Kleinherenbrink en Joey Kroes (82. Joep Toonen)