Hoonhorst komt net te kort tegen Heeten

1 mei 2022 22:00

Hoonhorst kon in de thuiswedstrijd zonder de spelmaker Maikel Meijer net niet brengen waar het op hoopte. Er werd een behoorlijke wedstrijd op de mat gelegd op een lastig bespeelbaar veld waar beide ploegen last van hadden en waarbij Heeten verdiend aan het langste eind trok en won met 1-3.

Heeten begon sterk aan de wedstrijd. Toch was het de eerste de beste aanval van Hoonhorst wat tot een doelpunt leidde. Een hoekschop van Wouter van der Kamp na 10 minuten werd door Jens Eggens in de verre hoek binnengekopt (1-0). Ook na deze meevaller voor Hoonhorst bleef Heeten de bovenliggende partij en was vooral gevaarlijk via hun linkerflank. Eerst werd Borit Zwerink aan de rechterkant door een vleugelaanvaller van Heeten het bos in gestuurd en zijn voorzet werd rakelings naast gekopt door een aanvaller van Heeten. Even later een combinatie na een ingooi die voorlangs hobbelde. Maar drie keer is scheepsrecht. Weer een combinatie na een ingooi vanaf links werd prachtig met binnenkant voet in de winkelhaak gelegd (1-1). Beide ploegen kregen voor rust nog een goede kans om op voorsprong te komen. Jens kon ternauwernood een aanval van Heeten door het centrum onderscheppen en voor Hoonhorst was het Tijmen Bovenmars die afgaand op de keeper met drie Heeten-verdedigers achter zich aan teveel  moeite had om de bal te controleren. Kort voor rust was het een aderlating voor Hoonhorst dat de goed spelende Joey Kroes niet verder kon met een blessure, rust 1-1.

Direct na rust kwam Tijmen één op één met de doelman van Heeten, maar zijn schot belandde op de paal. Heeten bleef voetballend de bovenliggende partij en kwam op voorsprong door een pass over links, waarbij een opkomende middenvelder de voorzet in het doel prikte (1-2). Veel kansen kreeg Hoonhorst niet meer en ook Heeten werd slordiger. De hoop bleef dat bij een spaarzame aanval voor Hoonhorst de bal een keer goed zou vallen. Helaas gebeurde het niet en tegen blessuretijd aan kon Heeten de wedstrijd definitief in het slot gooien met een counteraanval (1-3). Hoonhorst maakte nog de aansluitingstreffer, maar deze werd door de leidsman afgekeurd na beraad bij de assistent, eindstand 1-3.

Volgende week speelt Hoonhorst de belangrijke uitwedstrijd bij laagvlieger SV Zwolle om 14 uur. Drie punten zijn nodig om boven de nacompetitiestreep te blijven.

Opstelling Hoonhorst: Jostino Kroes, Borit Zwerink, Jens Eggens, Dion Diepman, Tom Dijkslag, Jacco Broeks (80. Ivor Smook), Wouter van der Kamp, Sander van der Berg, Tijmen Bovenmars, Jules Diepman, Joey Kroes (44. Joep Toonen)