Hoonhorst speelt gelijk tegen SV Zwolle

9 mei 2022 8:45

Hoonhorst speelde uit tegen SV Zwolle en moest na een 2-1 ruststand genoegen nemen met een gelijkspel. In de open wedstrijd was Hoonhorst verdedigend niet scherp genoeg en in aanvallend opzicht niet overtuigend genoeg. De wedstrijd eindigde in 2-2 en daarmee was Hoonhorst zeker niet tevreden. Op kunstgras in Zwolle waren de omstandigheden moeilijk. Het veld heeft zijn beste tijd gehad en het was bloedwarm op het rubber. Toch mag dit geen reden zijn om niet scherp te spelen. De overtuiging om Zwolle de wil op te leggen was nodig om de wedstrijd naar de hand te zetten, maar deze ontbrak.

Het eerste kwart van de wedstrijd gebeurde er niet noemenswaardig veel. Toen direct na de drinkpauze Zwolle een hoekschop mocht nemen waren de Hoonhorsters nog met de gedachten bij het koele water. In de zestien mocht een speler van Zwolle in alle rust aannemen en zijn medespeler vinden dit de bal binnen tikte (1-0). Hierdoor werd Hoonhorst wel wakker. Het antwoord was er direct. Een corner van Dion Diepman werd door Joey Kroes bij de eerste paal binnen gekopt (1-1). Daarna werd pijnlijk duidelijk hoe slecht Hoonhorst verdedigend stond. De ruimte tussen de linies waren in balbezit maar vooral bij balverlies veel te groot. Onnodig stonden verdedigers van Hoonhorst regelmatig zonder rugdekking, iets wat ook de 2-1 inleidde. Een diepe bal van Zwolle werd achter de laatste linie gegeven over links. De voorzet leidde eenvoudig tot een doelpunt (2-1).  Toch bleef Hoonhorst gevaarlijk via een afstandsschot van Sander van der Berg (lat) en Joey die stuitte één op één met de keeper.
Na rust was het de onvermoeibare Jules Diepman die een diepe pass van Wouter van der Kamp fraai afrondde door de keeper te omspelen (2-2). Het leek dat Hoonhorst door zou drukken. Voetballend was Hoonhorst de bovenliggende partij, maar Zwolle bleef met diepe ballen gevaarlijk door het slecht verdedigen van Hoonhorst. Het was de van blessure herstelde doelman Mike Damman die met twee maal een goede redding voorkwam dat Hoonhorst niet weer op achterstand kwam. De grootste kansen evenwel kwam voor Hoonhorst. Met name voor de ingevallen Kristan Mulder die een voorzet van Tijmen Bovenmars mistte. Al met al twee duren punten laten liggen in Zwolle. Donderdag (20.30 uur) speelt Hoonhorst uit bij koploper Holten en daarna volgen  er drie thuiswedstrijden op rij waar resultaat gehaald kan en moet worden om boven de nacompetitiestreep te komen.
Opstelling Hoonhorst: Mike Damman, Borit Zwerink, Wouter van der Kamp, Dion Diepman, Tom Dijkslag (70. Roy Diepman), Maikel Meijer, Jacco Broeks (75. Sten Klein Herenbrink), Sander van der Berg, Tijmen Bovenmars, Joey Kroes (70. Kristan Mulder) en Jules Diepman