Hoonhorst verliest van Holten

13 mei 2022 18:00

OP donderdag 12 mei stond de stond er wedstrijd Holten 1 - Hoonhorst 1 op het programma. Voor beide teams een belangrijke wedstrijd. Holten strijdt mee om het kampioenschap en Hoonhorst heeft de punten nodig om de nacompetitie te ontlopen.

Het team van Hoonhorst was op veel plekken gewijzigd door vele blessures en verplichtingen elders. Desalnietemin begon Hoonhorst goed aan de wedstrijd. Holten was voetballend duidelijk de bovenliggende partij, maar daar kon Hoonhorst veel strijd en inzet tegenover zetten. Holten kreeg een paar kansen, maar Hoonhorst had een beetje geluk (bal op de paal) en natuulijk doelman Mike Damman. Ook Hoonhorst kreeg vanuit de counter een paar kansjes. Hierbij was veelal Jules Diepman het aanspeelpunt. Er werd echter niet gescoord en na 45 minuten gingen beide teams rusten met een 0 - 0 tussenstand.

In de rust bleek dat ook Tijmen Bovenmars niet verder kon spelen. De laatste wissel, Tim van 't Oever  werd gebracht. Holten drong meer en meer aan en werd gevaarlijker binnen het 16 meter gebied. Hoewel de tijd wegtikte in het voordeel van Hoonhorst, kon een doelpunt niet uitblijven. 20 minuten na rust viel dan toch de voor Holten bevrijdende treffer. Er werd teveel ruimte weggegeven, en vervolgens was Mike Damman kansloos tegen een zeer geplaatste bal in de verre hoek. Hoonhorst probeerde nog wel om de gelijkmaker te maken, maar was niet bij machte om het Holten echt moeilijk te maken. Nadat Hoonhorst, na nog een blessure, met 10 man verder moest, was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Holten ging voor meer, en wist in de slotfase nog een keer te scoren. De verdediging werd fraai uitgespeeld en Mike Damman werd dit maal verschalkt met een lopje. De overwinning leverde Holten de koppositie in 4G op en vierde de overwinning uitbundig.

Zondag 15 mei voetbalt Hoonhorst thuis tegen directe concurent Lettele.