Nacompetitie komt in zicht

15 mei 2022 22:45

In de wedstrijd tegen directe concurrent om de verfoeide 11e plaats met nacompetitie om degradatie stond veel op het spel. Hoonhorst moest winnen om niet op 5 punten achterstand van nummer 10 Lettele te komen. Dit lukte niet. De goede wedstrijd van Hoonhorst tegen koploper Holten van afgelopen donderdag (2-0 verlies) eiste zijn tol. Zonder 3 vaste krachten dolf het team van Patrick Wijsman het onderspit en verloor terecht met 1-2.

Midweeks bood Hoonhorst lang goed weerstand tegen Holten, maar kwam niet pijnvrij uit de strijd. Vaste Tijmen Bovenmars, Joey Kroes en Jacco Broeks konden vandaag niet spelen. Dit betekende dat Sten Klein Herenbrink en Roy Diepman (beide niet geheel fit) en Sander van der Berg (ook uitgevallen afgelopen donderdag) aan de start verschenen.  Met een gewijzigde opstelling en wat twijfelgevallen  trok Lettele aan het langste eind. Voordat Hoonhorst de eerste doelpoging waagde, had Lettele in het eerste kwartier al twee waarschuwingen afgegeven. Een boogbal op de lat en een schot die gekeerd werd voor de lijn. Toch was het Hoonhorst dat bij haar eerste de beste aanval fraai doel trof. Dion Diepman werd op links de diepte in gestuurd en zijn strakke lage voorzet werd na een overstap door gelegenheidsaanvaller Jostino Kroes binnengeschoten door Jules Diepman (1-0). Te snel maakte Lettele gelijk. Waarschijnlijk waren Hoonhorst-spelers nog aan het discussiëren dat een vrije trap onterecht was door vermeend hands, waardoor ze nog niet goed opgesteld stonden in het strafschopgebied. De trap werd fraai door de (te) vrij staande aanvaller van Lettele binnen gewerkt (1-1). Kort voor rust kwam Lettele zelfs op 1-2 door een verkeerde instap van de twijfelende Wouter van der Kamp. De bal kwam in de ruimte en kon eenvoudig in het doel geplaatst worden.
Na rust had Lettele meerdere mogelijkheden om de wedstijd in het slot te gooien. Eerst een bal op de kruising, waarna Jules Diepman voor Hoonhorst toch nog een keer alleen op de keeper van Lettele mocht gaan, maar de overtuiging miste. Mike Dammen moest aan de andere kant meerdere keren handelend optreden bij doelpogingen van Lettele en was telkens de sterkste. Zo bleef het spannend tot het laatst, maar Hoonhorst was vandaag niet bij machte om de wedstrijd te laten kantelen: eindstand 1-2. Het lijkt erop dat Hoonhorst als 11e gaat eindigen en daardoor 1 nacompetitiewedstrijd moet gaan spelen (neutraal terrein) om degradatie. Het gat met nummer 10 Lettele is inmiddels vijf punten met nog 3 wedstrijden te spelen. Volgende week wederom een thuiswedstrijd tegen middenmoter Sportlust Vroomshoop, aanvang 14 uur.

Opstelling Hoonhorst: Mike Damman, Borit Zwerink (60. Tim van 't Oever), Wouter van der Kamp, Roy Diepman, Tom Dijkslag, Sander van der Berg, Maikel Meijer, Sten Klein Herenbrink, Dion Diepman, Jostino Kroes (80. Thijs Hulsmann, Jules Diepman