Hoonhorst trekt aan kortste eind

22 mei 2022 21:45

Op een zonovergoten sportpark De Potkamp kwam middenmoter Sportlust Vroomshoop op bezoek. Het was de effectiviteit van Sportlust wat hen de overwinning bracht. Een hattrick van de sluwe Dennis Jozic bracht Hoonhorst op een 0-3 achterstand, waarna Hoonhorst nog sterk terug kwam, maar net te weinig om een punt te pakken (2-3).

Met de uitwedstrijd in herinnering waarin Hoonhorst een lesje effectief countervoetbal kreeg (4-0), zou er lering uit getrokken moeten zijn, maar de pijlsnelle en slimme aanvallers van Sportlust ontdeden zich na diepe ballen meerdere malen van de Hoonhorster defensie, waardoor het regelmatig gevaarlijk werd. Na 11 minuten lepelde een spits uit de rug van vrije verdediger Wouter van der Kamp de bal over het doel van Hoonhorst. Daarna kwam Hoonhorst tot een speldenprik, maar Sten Klein Herenbrink had teveel tijd nodig om te controleren en af te werken. Het was zijn enige gevaarlijke actie want hij moest, nadat spelverdeler Maikel Meijer in de warming-up al geblesseerd moest afhaken, naar de kant. De vervangers,  de A-junioren Youri van Mourik en Ivor Smook deden het  overigens meer dan behoorlijk.
Kort voor rust werd het 0-1. Een vrije trap over de rechterkant werd genomen en de Sportust aanvaller kon kinderlijk eenvoudig wegdraaien van Tom Dijkslag en binnenschieten. Hoonhorst antwoordde direct waarbij Dion Diepman over links Jules Diepman wist te vinden die binnentikte. Helaas werd het doelpunt afgekeurd op aangeven van de assistent wegens vermeend buitenspel.
Na rust voetbalde Hoonhorst wat feller waarbij een waarschuwingsschot van Youri net over het doel vloog. Toch werd het na 10 minuten in de tweede helft 0-2. Een diepe bal van Sportlust betekende een miscommunicatie tussen het centrale trio van Hoonhorst Wouter van der Kamp, Roy Diepman en doelman Mike Dammen. De spits van Sportlust maakte er dankbaar gebruik van en tikte binnen. Het werd nog ergere toen een diepe bal in één keer over de te ver voor zijn doel staande Hoonhorster doelman werd getikt (0-3).
Joep Toonen kwam een kwartier voor tijd voor Jules en wist zijn eerste balcontact binnen 10 seconden na zijn aantreden binnen te werken. Een vrije trap van Youri bereikte op rechts in het strafschopgebied Dion die gelijk voorzette over de doelman waardoor Joep binnen kon lopen (1-3). Sportlust mocht daarna nog een keer in de wetenschap dat Mike vandaag vaak (te) ver voor zijn doel stond een listig balletje op de lat plaatsen, waarna Hoonhorst het heft volledig overnam. Nadat Dion met een actie vanaf links al bijna de aansluitingstreffer te pakken had op aangeven van Ivor, was zijn vrije trap van vanaf rechts wel raak. Laag tussen de palen werd verrassend binnengeschoten (2-3). De tijd ontbrak om nog langszij te komen en zo zal Hoonhorst zich moeten richten op de nacompetitiewedstrijd op 19 juni op neutraal terrein voor een plek in de vierde klasse. Eén puntje is nog nodig om niet een plek te zakken en nog een ronde te hoeven spelen. Daarvoor is volgende week de uitgelezen mogelijkheid, thuis tegen SV Raalte (aanvang 14 uur).

Opstelling Hoonhorst: Mike Damman, Borit Zwerink, Wouter van der Kamp, Roy Diepman, Tom Dijkslag, Sander van der Berg (71. Thijs Hulsmann), Youri van Mourik, Dion Diepman, Sten Klein Herenbrink (29. Ivor Smook), Jostino Kroes, Jules Diepman (75. Joep Toonen)

Klik hier voor de aansluiingstreffer van Dion