Geen punten bij Ijsselstreek

27 november 2022 22:45

Hoonhorst speelde evenals twee weken geleden en na een vrij weekend wederom in Deventer. Dit keer bij volksclub IJsselstreek. Bij voetballen tegen verenigingen als IJsselstreek moet de opdracht zijn: scherp verdedigen en geen ruimte geven om de technisch balvaardige spelers in hun spel te laten komen. En in aanvallend opzicht zuinig zijn op de bal en zo kansen te creëren. Want verdedigen, dat is niet de grootste kwaliteit van de behendige spelers. Dit zal vast in de bespreking aangehaald zijn voorafgaande aan de wedstrijd. En toch, twee momenten van onachtzaamheid en niet scherp verdedigen betekenden in de eerste helft tot tweemaal toe een achterstand. Het eerste tegendoelpunt viel daarbij al binnen 5 minuten na de aftrap. Na de 1-1 waarbij een strak ingedraaide corner van Sten Klein Herenbrink grabbelend door de goalie van IJsselstreek achter de doellijn werd gewerkt, was het wederom een moment van zwak verdedigen wat de Deventernaren op voorprong zette. In blessuretijd van de tweede helft maakte IJsselstreek de beslissende 3-1 wat ook de eindstand was.

En kreeg Hoonhorst dan helemaal geen kansen? Zeker wel. Al in de eerste helft meerdere goede mogelijkheden, waarbij veelal de overtuiging ontbrak om doeltreffend te zijn. Of er werd gekozen voor de moeilijke oplossing. De tweede helft kreeg Kristan Mulder nog de grootste kans door in een 1 op 1 met de doelman niet doeltreffend te zijn.
Gemiste kans op 3 punten voor Hoonhorst tegen een intimiderende en buitgengewoon onsportieve tegenstander met een overigens goed leidende scheidsrechter. IJsselstreek mocht van geluk mocht spreken de wedstrijd met 11 spelers uit mocht spelen. En Hoonhorst..? Die miste de overtuigingkracht, zorgvuldigheid en was (veel) te lief voor te tegenstander in deze Sinterklaastijd. Volgende week zondag komt koploper Heeten naar de Potkamp, aanvang 14 uur.
Opstelling Hoonhorst: Mike Damman, Sander van der Berg (70. Youri van Mourik), Dion Diepman, Roy Diepman, Tom Dijkslag (46. Ivor Smook), Maikel Meijer, Silvan Smook, Sten Klein Herenbrink, Jules Diepman, Joey Kroes (60. Tim van ’t Oever), Kristan Mulder