Nieuwe hoofdtrainer VV Hoonhorst seizoen 2023-2024

28 januari 2023 13:45

Edward Groot Lipman wordt de nieuwe hoofdtrainer van VV Hoonhorst voor het seizoen 2023-2024. De keus, middels de profielschets en na de selectieprocedure, is gevallen op Edward Groot Lipman (55). De “jonge” ambitieuze trainer is jong van geest en heeft een frisse kijk op (aanvallend) voetbal. Daarnaast enorm gedreven om het maximale uit iedere spelersgroep te halen. “Met behulp van een beetje van de KNVB, een beetje van Cruijff en een beetje van mijzelf”, aldus Edward.

Wie is Edward Groot Lipman?
Edward is woonachtig in Biddinghuizen. Hij is gehuwd en heeft 2 kinderen in de leeftijd van 16 en 13 jaar. Bij voetbalvereniging BAS uit Biddinghuizen heeft hij alle selectie-elftallen doorlopen. Hij heeft 12 jaar in BAS 1 gevoetbald (met 3x een kampioenschap op rij), waarna een uitstapje naar ZAC uit Zwolle volgde.

hoofdtrainer_vvh_2023-2024_met_voetbalzaken.jpg

Foto: Edward Groot Lipman en Mike Niens (bestuurslid voetbalzaken)

Na zijn voetbalcarrière is hij (gediplomeerd) jeugdtrainer geworden. Daarbij had hij voornamelijk de bovenbouw (JO17-1, JO19-1 en ook JO23-1) onder zijn hoede. Voorheen bij BAS en de laatste jaren bij CSV28 uit Zwolle. Hier liet hij aansprekende kampioenschappen bij de jeugd noteren.

Uiteindelijk wilde Edward graag de stap naar het trainerschap voor senioren maken en hij vond in VV Hoonhorst 1 een prima opstap. De gesprekken die volgden, bevestigden voor Voetbalzaken en het bestuur de keuze voor Edward als toekomstig hoofdtrainer van onze club.

Waarom VV Hoonhorst 1?
Het beleidsplan van de club, in combinatie met de ambitie en gedrevenheid van zowel Voetbalzaken als het bestuur, spraken Edward erg aan. Het kan, volgens Edward, ook niet anders dan dat VV Hoonhorst 1 straks weer de weg omhoog zal vinden. Niet in de laatste plaats omdat de sterke generatie JO19-1 spelers, van een paar jaar geleden, nu het hart vormt van

de 1e selectie. Een generatie JO19-1 spelers waarvan Edward onder de indruk was, toen zij bij zijn team (BAS JO19-1) in de competitie waren ingedeeld.

Daarnaast kwam Edwards moeder uit Hoonhorst. In zijn jonge jaren heeft hij veel, bij familie, in Hoonhorst gelogeerd. Dat waren mooie momenten. Iedere keer als hij weer in Hoonhorst terugkomt, proeft hij weer die sfeer van vroeger. Het voelt derhalve een beetje als thuis komen.

Omdat VV Hoonhorst een zondagclub is, biedt dat Edward straks ook beter de mogelijkheid om weer vaker de zaterdagse sportwedstrijden van zijn kinderen te bezoeken.

Tot slot gaven de faciliteiten van het sportpark ook een doorslag. “Met deze faciliteiten hoort VV Hoonhorst gewoon hoger te spelen.”, aldus de nieuwe trainer.

hoofdtrainer_vvh_2023-2024_tekenen.jpg

Foto: Tekenen contract Edward Groot Lipman en Luc Diepman (voorzitter VV Hoonhorst)

Wij hebben er veel vertrouwen in en zijn blij met zijn komst.

Namens het bestuur,
Mike Niens, Voetbalzaken VV Hoonhorst