100e competitiedoelpunt Sten tijdens jubileumweekend!

15 mei 2023 14:45

Met 99 doelpunten begon speler Sten Klein Herenbrink aan de competitiewedstrijd tegen Broekland. En wat gehoopt werd, gebeurde: Sten schoot zijn 100e tegen te touwen en mocht na de wedstrijd de 4 sterren-polo in ontvangst nemen.

Tijdens het geweldige jubileumweekend van VV Hoonhorst met tal van meer dan geslaagde activiteiten voor en door de vereniging stond op zondagochtend de dorpsbrunch op het programma. Met prachtig weer en livemuziiek van de " 'tismawajewentBand" was de eerste selectie met een deel van de staf. Ogenschijnlijk zou dit een ideale voorbereiding voor Sten zijn om voor zijn "100e" te gaan. En zo waar, de enige goal van VV-Hoonhorst werd vandaag gemaakt door onze El Capitano Sten Klein Herenbrink.
Met een groot applaus werd Sten toegejuicht door de grote supportersschare.

De wedstrijd verder, daar kunnen we kort over zijn. Aan het enthousiasme van de pupillen van de week en de gesponsorde bal door de oudste sportvereniging uit Hoonhorst "De Bergruiters" lag het zeker niet. Het was of  de drukte van alle geslaagde jubileumactiviteiten voorafgaand aan de de jubileumwedstrijd tegen Broekland. Misschien waren het de stralende omstandigheden tijdens de brunch wat een bepaalde loomheid gaf. Of werd alle energie door de " 'tismawajewentBand" uit de spelers getrokken? Een raadsel. Feit is wel dat de Kachel FM bus anderhalf uur te laat op het hoofdveld werd geparkeerd voor het doel van MIke Damman. Als het eerder gebeurd was, had Hoonhorst zeker resultaat geboekt en waarschijnlijk met 1-0 gewonnen door het 100e doelpunt van Sten Klein Herenbrink.

Hoonhorst oogde niet wedstrijdfit en gelaten. Tegenstander Broekland was op alle fronten fitter, scherper en beter en won meer dan verdiend met 1-7 waarmee zij zich handhaven voor komend seizoen in de 4e klasse. Voor Hoonhorst start de nacompetitie  op 4 juni bij TKA (Turkse Kracht Apeldoorn) uit. Tijdens 3 ronden nacompetitie zijn evenzoveel overwinningen nodig om te handhaven in de 4e klasse. Een hele uitdaging, maar zeker iets om als spelers, staf en supporters voor te gaan. Oud wielrenner Gert Jacobs (gastspreker op de sponsoravvond van VV Hoonhorst donderdag jl.) heeft de selectiespelers toegezegd op 4 juni bij TKA-uit aanwezig te zijn als extra motivator. "D'r veur goan! D'r an!", waren zijn inpirerende woorden tijdens de sponsoravond.
En de afsluiting van het jubileumfeest na de wedstrijd?  Met live muziek uit de Kachel FM bus en in aanwezigheid van ook de selectiespelers van Broekland waren er louter winnaars tijdens een meer dan geslaagd jubileumfeest van VV Hoonhorst.

Opstelling Hoonhorst: Mike Damman, Sander van den Berg, Roy Diepman, Wouter van der Kamp, Ivor Smook (65. Silvan Smook), Dion Diepman (85. Tom Dijkslag), Youri van Mourik, Sten Klein Herenbrink, Joey Kroes, Jules Diepman, Kristan Mulder (65. Tim van 't Oever).

Volgende week de laatste competitiewedstrijd van het seizoen: uit tegen kampioen Heeten. Aanvang 14.00 uur.

De toppers als pupillen van de week waren vandaag waren Miquel Stout en Tjeerd Cuperus. Miquel is voor Ajax en Tjeerd is voor PEC Zwolle. Ze spelen allebie in JO9 van VCHW, waarbij Tjeerd de slimme spits is en MIquel de daadkrachtige verdediger. De jongens vielen met de neus in de boter door met het 75-jarig jubileumweekden van VV Hoonhorst pupil van de week te mogen zijn. Unaniem vonden ze vandaag Sten het beste. Dat vinden wij heel logisch, want als je al 99 competitiedoelpunten voor Hoonhorst 1 hebt gemaakt en dan juist vandaag de 100e maakt, dan ben je écht wel de plaatselijke held.
Tjeerd en Miquel hebben een prachtige middag gehad en vonden op zaterdagochtend met het jubileum de Panna Knock Out met alle coole jeugdspelen super vet!
vvh_pupillen_van_de_weektjeerd_cuperus_en_miquel_stout.jpg
Foto boven; Miquel (l.) en Tjeerd (r.)
Wat een mooi moment om je 100ste doelpunt te maken tijdens het 75 jarige jubilieum van VV Hoonhorst (foto onder).