Hoonhorst geeft goed partij tegen kampioen Heeten.

24 mei 2023 20:45

De laatste wedstrijd van de competitie. Een wedstrijd die voor kampioen Heeten en voor Hoonhorst niet meer beslissend zijn. Hoonhorst is 10e op de ranglijst en dat blijft het, ongeacht het resultaat. Hoonhorst bood goed partij, maar verloor desondanks met 3-1.

Heeten startte met een licht veldoverwicht, maar Hoonhorst stond goed. Joey Kroes liet zich in de eerste helft meermaals gelden met gevaar vanaf de linkerflank. Na een halfuur kwam Heeten toch op 1-0. Een voorzet van rechts werd bij de eerste paal verrassend binnen gewerkt. Ondanks de 1-0 en ook kansen voor Heeten had Hoonhorst genoeg kansen om op gelijke hoogte te komen, waarbij een schot van Jules Diepman in de korte hoek dichtbij een doelpunt was. De tweede helft startte vals. Een inspeelpass van achteruit door het centrum werd onderschept door Heeten en lag snel in het net: 2-0. Er volgende een periode dat Hoonhorst achter de feiten aan liep. Ballen werden te snel ingeleverd en Heeten kwam te vaak tot doelrijpe kansen. Toen Hoonhorst via het middenveld meer grip kreeg om er voetballend onderuit te komen, ontstonden er mogelijkheden, waarbij halverwege de tweede helft een voorzet van Youri van Mourik door Sten Klein Herenbrink werd binnengeschoten (2-1). Mike Dammen liet zich als doelman in de slotfase meerdere malen gelden. Eerst was hij de baas bij een één op één met een Heeten-aanvaller. Nadat Dion Diepman een aanval via schijven met Joey en Jules net langs het doel mikte, kwam de Hoonhorster doelman mee met de corners in de laatste minuut. Bijna zou hij de 2-2 aantekenen…  Bij de tweede corner was de organisatie achterin nog weg waardoor Heeten de eindstand van 3-1 op het scorebord kon zetten. Voor Hoonhorst start de nacompetitie bij TKA in Apeldoorn op 4 juni (14.00 uur). De verliezer degradeert naar de 5e klasse. De winnaar van dat duel speelt 11 juni in Raalte tegen de plaatselijke SV de volgende ronde om degradatie.

Opstelling Hoonhorst: Mike Damman, Roy Diepman, Wouter van der Kamp, Tom Dijkslag (75. Ivor Smook), Silvan Smook, Sten Klein Herenbrink, Kristan Mulder, Tim van ’t Oever (46. Youri van Mourik) Jules Diepman, Joey Kroes