Terugblik 75 jarig bestaan VV Hoonhorst!

26 mei 2023 12:45

Wat kunnen we als vereniging terugkijken op een geweldig jubileumweekend! Woorden schieten tekort hoe goed het georganiseerd is door de jubileumcommissie en alle vrijwilligers, waardoor het met recht een weekend geworden is van, voor en door VV Hoonhorst! Hieronder vanuit de jubileumcommissie een terugblik. Binnenkort zal de jubileumpagina op de website ook bijgewerkt worden. Ook dit is een aanrader.
Iedereen die zijn/haar bijdrage geleverd heeft, als vrijwilliger, het leveren van diensten/materialen of als bezoeker: Hartelijk dank!
Bestuur VV Hoonhorst

Terugblik door de jubileumcommissie
VV Hoonhorst werd op 1 mei 1948 opgericht. Na meer dan 1,5 jaar van voorbereidingen stond het weekend van 11 tot 14 mei in het teken van het   75 jarige bestaan.

De gymzaal werd de dagen voor het weekend omgetoverd in een heuse feestlocatie met overal oud en nieuw beeldmateriaal. Ook de verzameling van oude shirts, voetbalschoenen, ledenkaarten en krantartikelen stonden in de schijnwerpers. Het weer zou goed worden dus alle ingrediënten voor een mooi weekend waren aanwezig.

26-05_1.jpg

De donderdagavond werd het jubileum gestart met een avond voor de sponsoren. Mede door zijn enthousiaste manier van vertellen gingen we op in het verhaal van spreker Gert Jacobs over de topsport en zijn tijd als meesterknecht. Zo vertelde hij over zijn ervaringen bij de Tour de France en de Olympische spelen in de ploegentijdrit.  Hij vertelde prachtige anekdotes over zijn ervaringen en hij had hele bruikbare tips met betrekking op het verhogen van je energie tijdens een wedstrijd. Onze heren van het eerste elftal brengen deze tip graag in de praktijk. Het was een mooie start van het jubileum weekend.

Vrijdagmiddag mochten wij de genodigden verwelkomen bij de receptie. Een officieel moment voor onder andere plaatselijke en omliggende verenigingen, de Gemeente Dalfsen en de KNVB Oost Nederland om VV Hoonhorst te feliciteren. Zo werd de club speciaal in het zonnetje gezet door de prachtige cadeaus die wij mochten ontvangen van alle gasten.

26-05_2.jpg     26-05_3.png

De avond werd ingevuld door een heuse voetbalquiz gemaakt door Richard Jansen en Severan Kroes die met hun jaren ervaring natuurlijk wel wat informatie en leuke anekdotes over de club hadden.

26-05_4.png

Iedereen werd, zoals het hoort bij een voetbalquiz, willekeurig ingedeeld op een voetbalpositie. Scoren kon je in dit geval vanaf iedere positie want er kwam van alles aan vragen voorbij. Jeugd, veteranen, oprichting, topscoorders maar ook de beste club van Nederland wisten ze allemaal te benoemen. Na de quiz werd er nog gezellig een drankje gedronken en het was nog lang onrustig…..

Maar niet te lang want de ochtend startte alweer vroeg voor de jeugd. De onderbouw trapte die dag af bij de Panna Knock-out. Nasser el Jackson, wereldkampioen straatvoetbal kwam in de Pannakooi een demonstratie geven. Wat een spektakel en behendigheid. Na deze demonstratie mochten de kinderen zelf aan de slag. Of in duel tegen Nasser of bij 1 van de andere activiteiten. Wat een schik hadden ze ervan. Rond de middag werd er afgesloten met wat lekkers en was het de beurt aan de bovenbouw.

26-05_5.png

Langzaamaan druppelde halverwege de middag de eerste mensen voor de reünie binnen.  Maar liefst 300 aanmeldingen mochten wij ontvangen! Wat een opkomst. Oude bekenden vonden elkaar na jaren weer voor een praatje. We hebben veel verhalen van vroeger voorbij horen komen. Enkelen kwamen van ver en waren al jaren niet meer in Hoonhorst geweest.

Deze middag werd ook het Allstarteam bekend gemaakt. Wat een feest van herkenning en goed te zien dat bijna alle Allstars aanwezig waren. Na een mooie presentatie en een  eervolle vermelding voor alle Allstars werd er nog een tijd nagepraat.

De avond werd onder begeleiding van 12dance afgesloten op de verlichte dansvloer.

26-05_6.png   26-05_7.png

Op de (Moederdag) zondagmorgen werd er gestart met de dorpsbrunch. Meer dan 150 mensen schoven aan om te genieten van deze goed verzorgde brunch. Het was een mooi sfeervol aangekleed tafereel. Lange tafels en een stevige brunch maakte deze ochtend helemaal compleet.

Samen met de “tis maar wat je went band” was het een mooie start van de zondag. Er werd zelfs nog even een dansje gemaakt met vrijwilligers en gasten.

26-05_8.png   26-05_9.png

Om 14:00 werd de wedstrijd van VV Hoonhorst 1 tegen Broekland 1 gespeeld. Na de feestavond en de danspasjes hadden de jongens hun energie verspild en was de wedstrijduitslag niet zoals wij hadden gehoopt. Dat mocht de pret echter niet drukken aangezien de sfeer wel winstgevend was. De energie-tip van Gert Jacobs werd in de rust opgevolgd waardoor Sten Kleinherenbrink zijn 100ste doelpunt kon scoren. Na de wedstrijd is er onder begeleiding van de Kachel FM bus een gezellige afterparty gehouden. Broekland 1 bleef ook gezellig hangen voor de 3de helft.

Wij kijken als organisatie terug op een heel geslaagd en gezellig jubileumweekend. Wij willen alle vrijwilligers bedanken die zich op welke manier dan ook ingezet hebben. We hebben een hoop gezelligheid en enthousiaste gezichten gezien. Op naar de 100ste.

Bedankt namens de jubileum organisatie