Girl Cup Maastricht MO15

29 mei 2023 20:15

Dit pinksterweekend heeft MO-15 meegedaan aan een internationaal toernooi van Euro-Sportring in Maastricht.

Het voltallige MO-15 team en leiding vertrok vrijdagavond met heel veel zin en bagage richting Maastricht voor de Girls Cup.

Na een reis van bijna 4 uur, arriveerdde de groep van 18 bij de school waar werd geslapen. Nouja slapen... misschien kunnen we beter zeggen overnachten, want geslapen werd er weinig.
Zaterdagochtend maakten de meiden de McDonald's in het centrum onveilig, waarna het toernooi feestelijk werd geopend.

Op het toernooi speelden teams uit België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Denemarken en Nederland.

Afbeelding2.jpg

In de voorronde op zaterdag werden 3 wedstrijden gespeeld:

SHO-2 / VCHW: 2-1

VCHW / RKHSV-1: 3-0

MSV Bonn / VCHW: 1-1

Deze uitslagen betekenden een plek in de Europa League op zondag.

Ook was er een penaltybokaal te vergeven onder alle MO-15 teams. Maren Diepman vertegenwoordigde VCHW en eindige op een mooie 3e plek.

De zaterdag werd afgesloten met een feest in het clubhuis, waar iedereen zijn beste dansmoves kon laten zien.
Afbeelding3.jpg

Zondagochtend om 9 uur klonk het eerste startsignaal alweer. Met kleine oogjes en veel dextro achter de kiezen, waren de meiden er weer helemaal klaar voor. In de brandende zon speelden ze 3 goede wedstrijden:
SHO-3 / VCHW: 0-1
VCHW / SC Westfalia Kinderhaus: 1-2
VCHW / RKHSV-1: 0-0
De laatste westrijd moest worden beslist met penalty's, die na een hele goede reeks nipt werd verloren.

Het goede voetbal werd beloond met de 4e plek in de Europa League die uitbundig werd gevierd op het podium.
Moe maar voldaan sloot MO-15 het weekend af waar het ook was begonnen: bij de McDonald's.
Afbeelding5.png