Hoonhorst 1 geeft wedstrijd uit handen

11 oktober 2020 20:15

Hoonhorst speelde in Deventer tegen DAVO, de oude club van trainer Patrick Wijsman. Halverwege stond Hoonhorst met 0 -2 voor, maar Hoonhorst gaf in de tweede helft de wedstrijd uit handen en verloor met 3 - 2.

Vanaf het begin was het een hele open wedstrijd met kansen aan beide kanten. Zo trof Hoonhorst al in de eerste minuut de paal en had het geluk aan haar zijde dat DAVO, zeer gevaarlijk met spelhervattingen, in de eerste helft een vrije trap op de paal schoot en dat een kopbal uit een corner de lat trof. Door het open karakter van de wedstrijd kon Hoonhorst vrijuit aanvallen, waarbij na een half uur Chris Hurink de 0 - 1 aantekende en amper een minuut later Thijs Hulsmann de 0 - 2. Het wachten was op de 0 - 3 na rust om het geloof bij DAVO weg te nemen. Dit kansen kwamen er, maar de slimheid en nauwkeurigheid ontbrak. Eerst schoot Joey Kroes alleen voor de keeper naast en de inzet van Wouter van der Kamp was te zwak. Dat vervolgens DAVO uit een corner na een uur de 1 - 2 binnenkopte is een voetbalwet. Het geloof bij DAVO was daarmee helemaal terug. Hoonhorst liet zich afbluffen op mentaliteit en de duels waren bijna allemaal voor DAVO. Het was wachten op de gelijkmaker en na 70 minuten was het zover en en vervolgens kwam DAVO op voorsprong na een slim versierde strafschop. Hoonhorst verloor niet van DAVO, maar van zichzelf en heeft de nederlaag volledig aan zichzelf te danken.