In memoriam Wim Fakkert

9 oktober 2021 20:45

Deze week ontvingen we het bericht dat op 6 oktober ons lid van het eerste uur Wim Fakkert op 88-jarige leeftijd is overleden. Wim was lid vanaf de oprichting van VV Hoonhorst in 1948.

Als spelend lid kwam Wim vanaf de oprichting in het jeugdelftal uit en maakte in de jaren vijftig en zestig  groei van de vereniging mee als speler en als bestuurder. Vanaf de vijftiger jaren heeft Wim gedurende langere tijd in het bestuur gezeten, onder meer als secretaris en ook 3 jaar als voorzitter rond 1960.
Zijn betrokkenheid bij de vereniging heeft hij zijn hele leven getoond. 73 jaar lid van VV Hoonhorst, uniek in het bestaan van de vereniging. Nadat Wim zijn voetbaltenue aan de wilgen hing rond 1962 en na zijn bestuurlijke periode, bleef hij betrokkenheid tonen bij de vereniging. Als trouwe sponsor met het familiebedrijf Fakkert (Diervoerders) B.V. en natuurlijk met 4 voetballende zoons die allen over het nodige talent beschikten kwam Wim graag op het sportpark. Wat zal hij trots geweest zijn op zijn voetballende kleinkinderen, de derde generatie Fakkert, ook bij VV Hoonhorst, met afgelopen zondag zelfs een talentvolle kleinzoon op jeugdige leeftijd bij het eerste elftal.

Onze herinnering gaat uit naar de opening van ons prachtige hybrideveld vorig jaar september, waar na de openingshandeling door Wim Fakkert (als oudste verenigingslid) samen met wethouder Uitslag, Jesse Mulder (als jongste lid) met de bal het eerste doelpunt mocht maken. Wim genoot van de toespraken, zijn openingshandeling en de borrel nadien in de voor hem nog nieuwe Potstal. Het zijn mooie momenten voor de herinnering.

Wim Fakkert was een zeer sympathiek mens en betrokken lid van VV Hoonhorst. We wensen kinderen, kleinkinderen en verdere familie sterkte toe met het verlies.

Namens het bestuur, leden en vrijwilligers van VV Hoonhorst

Luc Diepman

voorzitter

vvh_wim_fakkert_voetbaltenue_1962.jpg