Alleen de punten tellen voor Hoonhorst tegen DAVO

24 april 2022 23:00

Voorafgaand aan de wedstrijd tussen DAVO uit Deventer en Hoonhorst was de stand 6 punten in het voordeel van Hoonhorst. Momenteel de 11e en 12e van de ranglijst, beide posities niet goed genoeg voor directe handhaving, maar nacompetitie. Een echte 6 puntenwedstrijd dus, met als inzet voor Hoonhorst afstand nemen van DAVO en minimaal een plaats stijgen om voor directe handhaving te gaan. Dit lukte, DAVO werd met 2-3 verslagen en Hoonhorst klimt op de ranglijst.

Het moeten missen van topscorer Tijmen Bovenmars is een aderlating. Maar het langzaam terugkeren van geblesseerden Roy Diepman en Sten Klein Herenbrink (beide fit genoeg om aan te sluiten bij het team) en een startende A-junior Kristan Mulder betekent dat coach Patrick Wijsman meer mogelijkheden krijgt.
Hoonhorst begon de wedstrijd niet goed. Het was van Hoonhorst-zijde onnauwkeurig en in een traag tempo. En als DAVO de bal heeft, zijn het technisch aardige voetballers. Toch duurde het pas tot de 20e minuut voordat DAVO een eerste kans kreeg nadat Maikel Meijer voor Hoonhorst de keeper van DAVO getest had. Een diepe bal over rechts werd niet goed ingeschat, en de vrije voorzet op maat werd binnengetikt (1-0). Als antwoord knalde Joey Kroes vrijwel direct de gelijkmaker op aangeven van Maikel binnen. Helaas voor Hoonhorst keurde de scheidsrechter op aangeven van de assistent de treffer af vanwege zeer twijfelachtig buitenspel. Eén kans was er kort voor rust nog voor Hoonhorst. Een schot van spits Jules Diepman werd door de doelman ternauwernood tot hoekschop verwerkt en zodoende werd er gerust met een 1-0 achterstand en was er voldoende te bespreken in de rust.
Vrijwel direct na rust schoot Jules op doel tegen de ongelukkig uitstekende arm van een centrale verdediger van DAVO. Strafschop, zo oordeelde de leidsman. Een buitenkansje voor Hoonhorst welke Dion Diepman verzilverde (1-1). DAVO antwoordde bijna direct, met een schot rakelings naast. Na dit waarschuwingsschot had de wedstrijd binnen enkele minuten beslist kunnen zijn in  Hoonhorster  voordeel. Balverlies door Kristan Mulder op de rechterflank werd vakkundig door hemzelf hersteld en zijn voorzet werd prachtig binnengewerkt door Jules (1-2). Even later kreeg Jules wederom de bal op een presenteerblaadje van Kristan. Waar iedereen dacht aan een intikkertje voor de goal, wist hij de bal bijna onmogelijk naast het doel te werken. Hoonhorst bleef te onnauwkeurig, waardoor DAVO er in bleef geloven. Slim vasthouden door een aanvaller van DAVO bij een gevaarlijke corner in de 65e minuut werd door de scheidsrechter anders gezien. Een omklemming van de aanvaller door de net ingevallen Sten Klein Herenbrink, strafschop tegen en 2-2. Vervolgens kon de wedstrijd alle kanten op. Het conditioneel zwakke DAVO geloofde er nog in en gooide alles op de aanval, maar liet achterin zeeën van ruimte achter. Bij de uitvallen kreeg met name Joey Kroes kansen om Hoonhorst op voorsprong te zetten. Eén inzet werd net uit de kruising getikt door de doelman en bij andere uitvallen was Joey niet slim genoeg om de ruimte uit te buiten. Het leek te eindigen in 2-2 totdat een diepe bal van Dion niet goed werd ingeschat door de verdediging van DAVO, maar wel door Jules. Hij kwam tussen verdediger en doelman om de bal fraai binnen te werken (2-3). Een slechte wedstrijd met een meer dan bevredigend resultaat, want immers alleen de punten tellen in zo’n wedstrijd.
Opstelling Hoonhorst: Jostino Kroes, Borit Zwerink, Wouter van der Kamp, Dion Diepman, Tom Dijkslag, Jacco Broeks, Maikel Meijer, Sander van den Berg, Joey Kroes, Jules Diepman, Kristan Mulder (64. Sten Klein Herenbrink)

Voor de benutte strafschop: klik hier