Hoonhorst pakt punt tegen Raalte

30 mei 2022 8:15

Voor Hoonhorst was het voorafgaand aan de wedstrijd duidelijk. Nacompetitie kan met de 11e of 12e plek in de eindrankschikking niet meer ontlopen worden. Mocht huidige nummer 12 van de stand (DAVO) in de laatste wedstrijden 6 punten behalen, dan kan ten opzicht van Hoonhorst het gat van 5 punten maar wel een veel slechter doelsaldo dan Hoonhorst nog overbrugd worden. Voor Hoonhorst moest dus tegen subtopper Raalte of volgende week tegen kampioenskandidaat Enter resultaat behaald worden om slechts één in plaats van twee rondes nacompetitie tegen degradatie te hoeven spelen. Het resultaat werd tegen Raalte behaald. In een aantrekkelijke wedstrijd waarin beide ploegen streden voor resultaat (Raalte kan immers nog nacompetitie om promotie halen) werden na 90 minuten de punten verdeeld. De 1-1 ruststand was tevens de eindstand.

De eerste fase van de eerste helft was te zien dat Raalte in goede doen is. Spelers vinden elkaar gemakkelijk en Hoonhorst had het lastig om de wedstrijd naar zijn hand te zetten maar zonder dat Raalte noemenswaardige kansen kreeg. Toch was het Hoonhorst dat op voorsprong kwam. Wouter van der Kamp kwam in balbezit al regelmatig voor zijn verdediging, wat direct een man meer situatie betekende op het middenveld. Zo ook na een klein half uur, waarbij zijn pass Jostino Kroes bereikte die met een één-twee via Maikel Meijer de bal terug ontving om beheerst af te ronden (1-0). Jammer was het dat toch Raalte al weer snel langszij kwam. Sten Klein Herenbrink ontving de bal en had een breedtepass in gedachten die helaas werd onderschept door een middenvelder van Raalte. Met een breedtepass gaf deze de spits een te vrije doorloop richting het doel van Hoonhorst, waarbij afgerond werd (1-1). Op slag van rust leek Sten orde op zaken te stellen. Zijn prachtig geplaatst afstandschot verdiende meer dan het uiteenspatten op de kruising. Ruststand 1-1.

Na rust bleef het een open wedstrijd. Beide ploegen speelden voor de overwinning, waarbij flinke duels niet geschuwd werden. De opkomende rechtsachter Sander van der Berg van Hoonhorst schuwde het duel niet om de bal te veroveren en kreeg met zijn veroverde bal doorgang totdat een te laat inglijdende Raaltenaar Sander vol op de enkel raakte. De scheidsrechter besloot tot direct rood voor de Raaltenaar.
Verrassend deed na de rode kaart Raalte een stap extra met veel diepe ballen op de gevaarlijke voorhoede en had Hoonhorst het lastig om de openingen met een man meer te vinden. Aanvallen werden niet nauwkeurig genoeg uitgespeeld en Raalte bleef ook gevaarlijk. Gescoord werd er niet meer en zo is Hoonhorst zeker van één nacompetitieronde op 19 juni op neutraal terrein tegen de winnaar van het duel tussen een periodekampioen uit de zondag 5e  klasse E en DAVO.

Opstelling Hoonhorst: Mike Damman, Sander van der Berg, Wouter van der Kamp, Roy Diepman, Tom Dijkslag, Maikel Meijer (85. Borit Zwerink), Sten Klein Herenbrink (70. Youri van Mourik), Dion Diepman, Jostino Kroes (75. Ivor Smook), Jules Diepman, Kristan Mulder