Hoonhorst revancheert zich goed

20 maart 2023 8:30

Op een zonovergoten De Potkamp kwam middenmoter Nieuw Heeten op bezoek. Hoonhorst wist zich vandaag knap te revancheren na een slechte reeks en won na een 1-0 ruststand met 2-0. Door deze overwinning verlaat Hoonhorst de rode lantaarn en draagt deze over aan De Gazelle die met 3-0 verloor in Broekland.

In veel opzichten was de wedstrijd vandaag anders dan de voorgaande weken. Waar ook eerdere weken het begin van de wedstrijd hoopgevend was, werd vandaag met veel inzet, duelkracht 90 minuten gestreden voor resultaat. En dat kwam. Een gelijkwaardige eerste helft zonder grote kansen leek op een 0-0 uit te draaien, totdat Hoonhorst doelman Mike Damman de bal op maat over de middenlijn wierp op de diepgaande Joey Kroes. Hij vond op zijn beurt Jules Diepman die perfect achter in het veld Youri van Mourik vond. Beheerst tekende hij al glijdend voor de 1-0, een prachtig teamdoelpunt. Met goede afstandschoten van Wouter van der Kamp (rakelings over) en een vrije trap door Youri van Mourik werd de doelman van Nieuw Heeten in de eerste helft nog een paar keer op de proef gesteld. Nieuw Heeten stelde daar qua kansen niet veel tegenover, ondanks het gelijkwaardige veldspel in de eerste helft.

De tweede helft speelde Hoonhorst zowaar nog agressiever. Nieuw Heeten wilde wel, maar het ontbrak aan scherpte. Duels en tweede ballen waren vaak voor Hoonhorst. Een uitblinkende Sander van den Berg schakelde de spelmaker van Nieuw Heeten vakkundig uit. De coach van Nieuw Heeten was het regelmatig niet eens met de goed leidende scheidsrechter en schoot zichzelf daarbij in de voet. Toen in de eindfase van de wedstrijd Kristan Mulder in duel werd gehinderd door een forse verdediger van de gasten, leek het een nog een fair duel van twee kanten. Maar het duel vorderde en het volgende blok binnen het strafschopgebied werd door de scheidsrechter beoordeeld als overtreding op de gretig naar het gras gaande Kristan en betekende een terechte strafschop. Deze werd beheerst binnengeschoten door aanvoerde Sten Klein Herenbrink (2-0), tevens eindstand. Een mooie teamprestatie en goede opmaat voor de belangrijke uitwedstrijd volgende week in en tegen Raalte.

Opstelling Hoonhorst: Mike Damman, Borit Zwerink, Wouter van der Kamp (60. Ties Fakkert), Dion Diepman, Ivor Smook, Youri van Mourik, Sander van den Berg, Joey Kroes, Sten Klein Herenbrink, Jules Diepman (80. Victor Boekel), Tim van ’t Oever (46. Kristan Mulder)

Luna Roffel en Loïs Bekedam waren de toppers van vandaag als pupillen van de week. Luna en Loïs voetballen allebei in JMO10-2. Beide meiden spelen in de verdediging en hopen in de toekomst in het eerste vrouwenelftal te gaan spelen van de Voetbal Combinatie Hoonhorst en Wijthmen (VCHW). Dat gaat ze zeker gezien de goede taktiek die de meiden af hadden gesproken om het eerste doelpunt te maken. Luna was de aangever en Loïs werkte knap af. Klik hier voor het filmpje. Luna vond Sten Klein Herenbrink vandaag de beste speler. Dat kan goed, want hij is de aanvoerder en scoorde de 2-0. Loïs vond de snelle Tim van 't Oever met de lange blonde lokken vandaag het best. Bijzonder kanp van Tim zich binnen 45 minuten zo in de picture te spelen dat Loïs hem verkoos. Luna en Loïs hebben een hele mooie middag gehad en vielen met de neus in de boter met de overwinning van Hoonhorst. Dat de favoriete club van beide meiden (Ajax) vanmiddag van Feyenoord verloor mocht de pret niet drukken.
Foto onder: links Luna en rechts Loïs
pupil_van_de_week_lois_en_luna.jpg