Grote overwinning Hoonhorst

24 april 2023 10:45

Thuis tegen IJsselstreek uit Deventer heeft Hoonhorst verrassend flink uitgepakt. Na een 1-0 ruststand werd het uiteindelijk 8-0.

Lange tijd leek het er niet op dat het prijsschieten zou worden. De eerste helft werd er zeer matig spel op de mat gelegd. IJsselstreek had geen wissels en speelde de volledige wedstrijd met een man minder door spelersgebrek. Met die overtalsituatie wist Hoonhorst niet goed om te gaan. Er werd onrustig gespeeld en met de nodige kansen die er in de eerste helft kwamen werd niet goed omgegaan. Eerst miste Youri van Mourik een grote kans door over de bal te maaien. Even later misten schoten van Youri en Sten Klein Herenbrink nauwkeurigheid. In de 33e minuut was het dan toch raak. Een voorzet van Joey Kroes werd in de rebound binnen gewerkt door Jules Diepman. Voor rust kreeg IJsselstreek nog één grote kans. Een aanvaller kopte een bal knap over doelman Mike Damman, maar Ivor Smook stond op de goede plek om te voorkomen dat het gelijk werd. Ruststand 1-0.

De tweede helft werd het heel anders. Het veld werd groot gehouden en het baltempo ging tegen het 10-tal omhoog. Tim van ’t Oever zette al snel voor en de inkomende Dion Diepman maakte de 2-0. En daarmee leek de wedstrijd gespeeld. De balvaardige maar conditioneel zwakke Deventernaren konden geen vuist maken. Jules maakte zijn tweede doelpunt na een voorzet van Joey die zelf de 4-0 en 7-0 binnenschoot. Daarvoor maakte Youri met een mooi geplaatst schot de 5-0. Invallende jeugdspeler Victor Boekel liet van zich spreken door zijn invalbeurt te belonen met twee doelpunten, de 6-0 en 8-0. Voor Hoonhorst komt de nacompetitie dichterbij en lijkt een rechtstreekse degradatieplek gegeven aan De Gazelle. De eerstvolgende competitiewedstrijd voor Hoonhorst is op pas 14 mei in het jubileumweekend 75 jaar VV Hoonhorst. Dan speelt Hoonhorst de thuiswedstrijd op De Potkamp tegen Broekland.

Opstelling Hoonhorst: Mike Damman, Sander van den Berg, Roy Diepman, Wouter van der Kamp, Ivor Smook (70. Tom Dijkslag), Youri van Mourik, Sten Klein Herenbrink, Dion Diepman, Joey Kroes, Jules Diepman en Tim van ’t Oever (70. Victor Boekel).

Pupillen van de week waren Ronin Bergman en Thomas Reusken.

Ronin speelt bij de Voetbal Combinatie Hoonhorst & Wijthmen (VCHW) in O10-2 en Thomas speelt O10-1. Ze stralen daarbij uit dat ze daar heel veel plezier in hebben. Thomas is een duidelijk Ajax-fan en Ronin vindt het prachtig dat Feyenoord kampioen gaat worden. Ondanks de tegengestelde voorkeuren konden ze elkaar prima vinden om met de aftrap de spreekwoordelijke 1-0 op het scorebord te zetten. Thomas vond Tom Dijkslag vandaag de beste. Hij had goed gezien dat Tom onregelementair afgestopt werd door een verdediger van IJsselstreek. Anders was het zeker een doelpunt geworden. Ronin vond het lastig om een keuze te maken, maar vond dat nummer 12 Sivan Smook best goed. De interviewer vond de geblesseerde Silvan ook best goed en heeft hem op geen enkele fout kunnen betrappen.

Thomas wil later graag hovenier worden en dan zeker bij het mooie bedrijf van zijn ouders en trouwe sponsor van VV Hoonhorst Hoveniersbedrijf Reusken. Ronin wil graag profvoetballer worden. Als voorbeeld heeft hij zijn neefje Siem die vanuit onze jeugd al heel wat jaren goed op weg is bij Go Ahead Eagles  (O18) om prof te gaan worden. Als Ronin prof is heeft hij vast nog wel tijd om zijn ouders af en toe te helpen met hand en spandiensten in hun bedrijf Installatiebedrijf Bergman. Als sponsor staat de naam van het bedrijf van Ronin's ouders zelfs op het shirt van het team van Ronin. Dat is wel heel tof.
Foto onder: Links Ronin en rechts Thomas
vvh_pupillen_van_de_week_thomas_reusken_ronin_bergman.jpg