Hoonhorst houdt koploper in het vizier

3 maart 2024 21:15

Onder stralende omstandigheden trad Hoonhorst thuis op de Potkamp aan tegen rode lantaarndrager SV Vaassen. Dat was de bedoeling in ieder geval. Toen de 22 veldspelers warm gedraaid waren, bleek de leidsman van dienst in geen velden of wegen bekennen te zijn. Navraag bij de scheidsrechter bleek dat hij zich ruim voor het weekend na een arbeidsongelukje netjes had afgemeld bij de bond. Alleen de KNVB had verzuimd een vervanger te regelen. Scheidsrechter van Meenen uit Slagharen werd gelukkig bereid gevonden zijn vrije zondag te onderbreken en naar Hoonhorst af te reizen, waarvoor hulde! Een uur na geplande aanvangstijdstip, een lange extra theepauze en nogmaals een warming-up kon dan toch afgetrapt worden.

Dat zo’n voorbereiding de wedstrijd vaak geen goed doet, bleek met name aan Hoonhorst-zijde. Vaassen kreeg wat kansen om de score te openen. Hoonhorst dat nogal wat spelers miste door blessures en schorsingen speelde in het eerste kwartier onverzorgd en te onrustig om voetballend tot aanvallen te komen. Tegen het compact staande Vaassen had Hoonhorst de gehele wedstrijd moeite om lekker in het spel te komen. Hoonhorst kreeg evenwel kansen al duurde het tot de 16e minuut voordat Hoonhorst de eerste speldenprik uitdeelde. Een goed voorzet van Joey Kroes werd door Wouter van der Kamp over het doel geschoten. Pas in de 39e minuut was het Hoonhorst dat uit de counter scoorde. Een diepe bal van Wouter op de ijverige Sander van der Berg werd voorgezet vanaf rechts en door Jostino Kroes in de verre hoek binnengeschoten (1-0). Kort voor rust verdubbelde Hoonhorst de marge. Wouter’s schot werd afgeslagen en Sten Klein Herenbrink wist de afvallende bal knap over de doelman  heen te lepelen (2-0). Daarvoor had Sten oog in oog met de Vaasser doelman al een uitgelezen mogelijkheid laten liggen om te scoren.
Na rust kwam Vaassen nauwelijks meer tot aanvallen maar bleef het niveau van Hoonhorst ondermaats. De onnauwkeurigheid was er vaak om de wedstrijd tijdig in het slot te gooien. Invaller Borit Zwerink’s voorzet vanaf rechts bereikte in het achterveld de opgekomen linksback Tom Dijkslag die met een lage schuiver de eindstand op het bord zette (3-0). Met deze overwinning houdt Hoonhorst koploper Terwolde in het vizier. Deze week zal er goed op automatismen moeten worden getraind om volgende week tegen het aanvallend sterke Terwolde goed partij te kunnen bieden. Gelukkig zijn de geschorsten terug en er lijken ook spelers terug te komen van blessures. Aanvang voor de topper in Terwolde is volgende week 14 uur.
Opstelling Hoonhorst: Jur Fakkert, Roy Diepman, Niek Diepman, Jules Diepman, Tom Dijkslag (75. Wessel Pasman), Sander van den Berg, Ivor Smook, Sten Klein Herenbrink, Wouter van der Kamp, Jostino Kroes (72. Borit Zwerink), Joey Kroes

De pupillen van dde week waren vandaag Jozua Huizenga en Jurre Lindeboom. Jozua en Jurre moesten heel lang wachten voordat de wedstrijd eindelijk begon. Gelukkig hadden de boy's uit de mini"s (O7) heel veel energie en waren ze om half zes nog steeds op het voetbalveld te vinden. Samen maakten ze een mooi doelpunt en waren blij dat de eindstand van de wedstrijd opgeplust werd met dit fraaie doelpunt. Dus in plaats van 3-0 werd het 4-0. Jozua vond de nummer 4 van Hoonhorst de beste vandaag. Jozua had inderdaad goed gezien dat invaller Borit de beslissende voorzet gaf voor de 3-0. Waarschijnlijk was Jozua dan wel even afgeleid toen Borit met een "komt dat schöóót" een ruime afzwaaier had. Jurre had niet goed gelet op wie de beste was, maar dat de wedstrijd vandaag niet van hoogstaand niveau was, had Jurre vast goed door. Beiden hadden zaterdag een toernooitje en hebben de opgaande lijn te pakken bij de mini's. Na een nederlaag werd gelijk gespeeld om vervolgens de laatste wedstrijd te winnen. Houdt dat vast jongens! Samen hebben ze een mooie middag gehad. Foto: links Jozua, rechts Jurre
hoonhorst-vaassen_pupillen1.jpg

hoonhorst-vaassen_pupillen2.jpg