Hoonhorst verliest ongeslagen status

11 maart 2024 16:00

In de uitwedstrijd in Terwolde tegen de lijstaanvoerder is Hoonhorst haar ongeslagen status kwijtgeraakt. Na een doelpuntloze ruststand moest Terwolde de laatste 25 minuten met 10 man verder. Een onfortuinlijke strafschop was kort daarna beslissend voor de wedstrijd en betekende voor Hoonhorst de eerste nederlaag van het seizoen.

Op een druk en sfeervol sportpark waren alle ingrediënten aanwezig voor een herhaling van de heenwedstrijd tussen twee van de topploegen in de 5e klasse F. Vuurwerk, veel toeschouwers en twee ploegen die graag de koppositie wilden. In Hoonhorst werd het 5-4 voor de thuisploeg na vier keer van een achterstand te zijn teruggekomen. De wedstrijd vandaag was anders. Hoonhorst had zich goed ingelezen in het aanvallend sterke Terwolde dat graag vanuit de omschakeling met lange ballen snel thuis is. De strategie van Hoonhorst was compact te spelen met en weinig ruimte weggeven tussen de laatste linie en doelman Jur Fakkert. Dat lukte behoorlijk, maar gaf Hoonhorst daarentegen ook weinig mogelijkheden. Het beter verzorgde veldspel was er voor hoonhorst gedurende de wedstrijd, maar Terwolde kreeg de meeste mogelijkheden om te scoren. Na een kwartier was de Hoonhorster doelman resoluut om de inkomende aanvaller van Terwolde de bal te ontfutselen en na een klein halfuur kwam Terwolde tot een schot bij een afvallende bal uit een corner. Daarna had Hoonhorst wat speldenprikken met een schot van Ivor Smook vanuit een combinatie met Youri van Mourik en Joey Kroes. Ook Joey nam het Terwold’s doel onder vuur. Kort voor rust kwam Hoonhorst met de schrik vrij toen een schot van de thuisclub op de paal belandde, waardoor met 0-0 de rust werd bereikt.
In de tweede helft leek de gehanteerde stategie voor Hoonhorst toch beloond te worden. Jostino Kroes werd door Dion Diepman de diepte in gestuurd en was sneller dan zijn directe tegenstander. Hij was doorgebroken en werd onregelementair gestuit. Dit betekende terecht direct rood voor de verdediger van Terwolde. De toegekende vrije trap trof helaas doel. Vervolgens sloeg voor Hoonhorst al snel het noodlot toe. In het strafschopgebied van Hoonhorst dribbelde een behendige aanvaller van Terwolde waarbij Jules Diepman onfortuinlijk struikelde op het been van de aanvaller. De ongelukkig maar terecht toegekende strafschop werd binnengeschoten (1-0). Met de overtalsituatie wist Hoonhorst niet goed om te gaan. Het rondspelen in de laatste linie lukte prima, maar de openingen werden vaak lang, hoog en door het midden gezocht wat een gemakkelijke prooi was voor Terwolde, waardoor Hoonhorst nauwelijks meer tot goede mogelijkheden kwam en de binnengeschoten strafschop beslissend was voor de wedstrijd. Door deze uitslag staat Hoonhorst op 6 punten van koploper Terwolde. Volgende week komt SV Wissel naar Hoonhorst, aanvang 14 uur op De Potkamp.
Opstelling Hoonhorst: Jur Fakkert, Roy Diepman, Wouter van der Kamp, Jules Diepman, Ivor Smook, (55. Tom Dijkslag, Maikel Meijer, Youri van Mourik (46. Ties Fakkert; 60. Dion Diepman), Sten Klein Herenbrink, Sander van den Berg, Jostino Kroes, Joey Kroes

terwolde-hoonhorst.jpg