Hoonhorst wint van Wissel

17 maart 2024 21:15

Na een weekend van de onfortuinlijke eerste nederlaag van het seizoen tegen koploper Terwolde was het voor Hoonhorst zaak om te herstellen en de drie punten tegen SV Wissel uit Epe thuis te houden. Dit gebeurde, na de aansluitingstreffer van de gasten in de tweede helft leek het nog even spannend te worden, maar uiteindelijk won Hoonhorst verdiend met 3-1.

Hoonhorst moest het vandaag doen zonder de geblesseerde spelers Ivor Smook en Maikel Meijer. De gasten uit Wissel begonnen brutaal en gedurfd. Na de 0-7 nederlaag in de heenwedstrijd moet de coach van Wissel gedacht hebben dat aanvallen de beste verdediging is. Dit leek een goede strategie en Wissel begon dan ook met energiek aanvallend spel. De Hoonhorst verdediging werd onder druk gezet en Wissel kreeg hier een paar kleine kansjes door, waarbij de grootste kans voor de linker aanvaller van Wissel was. Hij stak achter de Hoonhorstverdediging langs en had de mogelijkheid te scoren. Gelukkig hield gelegenheidsdoelman en spits van Hoonhorst 1 Jostino Kroes, vervanger van de geblesseerde eerste doelman Mike Damman en zijn eerste vervanger Jur Fakkert, het doel schoon.
Energieverslindende krachten van Wissel vloeiden al snel weg en Hoonhorst kwam wat beter in het spel waarbij vaak de juiste eindpass ontbrak. Toch brak Hoonhorst de ban na 35 minuten. Uit een corner van Dion Diepman kopte Sten Klein Herenbrink de bal achter de grabbelende doelman van Wissel (1-0).

De tweede helft drukte Hoonhorst wat meer waarbij middenvelder Sander van den Berg een zeer sterke indruk maakte. Met zijn agressie in de duels en goede spelvoortzetting probeerde hij het team op sleeptouw te nemen. Hoonhorst kreeg kansen, toch moest gewacht worden tot halverwege de tweede helft op de beslissend lijkende 2-0. Een combinatie tussen Youri van Mourik en Dion Diepman door het centrum werd door laats genoemde afgerond (2-0). Wedstrijd gespeeld dacht iedereen, maar dat bleek niet waar. De bal uit een vrije trap van Wissel viel achter het Hoonhorster verdedigingsduo in het centum vrij voor de voeten van een vrij staande speler van Wissel. Deze bedacht zich niet en schoot binnen (2-1). Met nog 10 minuten op de klok kon het nog spannend worden alhoewel Wissel uiteindelijk geen kansen kreeg vanuit de “lange ballen strategie”. Invaller Victor Boekel gooide kort voor tijd de wedstrijd definitief in het slot door na een kluts de 3-1 binnen te werken. Volgende week speelt Hoonhorst in Lelystad tegen Batavia ’90.
Opstelling Hoonhorst: Jostino Kroes, Roy Diepman, Niek Diepman, Wouter van der Kamp, Tom Dijkslag, Sten Klein Herenbrink (90. Mike Damman), Youri van Mourik, Sander van den Berg, Dion Diepman, Borit Zwerkink (70. Victor Boekel), Joey Kroes.

De pupillen van de week waren Owen Meulman (5) en Duc Eilert (6). Owen en Duc spelen bij de mini's van VCHW.

Duc speelt al wedstrijdjes. Gisteren heeft Duc er 1 gewonnen. Dat hij er ook 1 verloren heeft is niet relevant en vertellen we dan ook niet. Duc wil later voetbaltrainer worden. Daar worden we in Hoonhorst blij van en zullen voor over 20 jaar alvast een plekje reserveren voor Duc als toekomstig trainer van VV Hoonhorst. Als Duc net zo'n goed organisatietalent heeft als zijn vader Stefan (organisatie Kachel FM) dan ligt er voor Duc een grootse toekomst in het verschiet. Duc vond Roy de beste speler. Vast en zeker omdat Roy de eerste helft dicht voor de dugout speelde en goed te beoordelen was door Duc.

Owen traint alleen nog maar, want hij is enorm gedreven om zijn zwemdiploma's te halen. Daarna gaat hij echt wedstrijden spelen want Owen vindt voetbal heel leuk. Daarbij gaat Owen het vast langer volhouden dan papa Stefan die te vroeg gestopt is. Owen gaat vast een voorbeeld nemen aan mama Iris, want zij voetbalt nog steeds heel verdienstelijk bij de VCHW vrouwen.Owen wil later boer worden. Dit vindt de redactie heel mooi want ook later hebben we boeren nodig. Die zorgen immers voor ons eten. Speler Roy (ook boer...) heeft van Owen ook vast gehoord dat Owen boer wil worden en werd daar natuurlijk blij van dat hij goed ging voetballen. en waardoor Duc Roy vandaag zomaar de beste speler vond. Het is maar een gedachte...
Owen (l) en Duc (r) hebben een fantastische middag gehad. hoonhorst-wissel_owen_meulman_duc_eilert.jpg