Hoonhorst niet langs laagvlieger Wesepe

8 april 2024 9:00

In de vorm waarin Hoonhorst zich momenteel bevindt, kan het tegen elke tegenstander punten verspelen. Laagvlieger Wesepe kwam op bezoek, een ploeg die juist tegen Hoonhorst haar eerste punt van het seizoen behaalde. Hoonhorst kwam toen met de schrik vrij door in extremis de 2-2 te maken. Door afstandschoten verloor Hoonhorst dure punten en was dus gewaarschuwd. Ook vandaag kwam Hoonhorst niet verder dan een gelijkspel. Het werd het wederom 2-2.

Het was voorafgaand aan de  wedstrijd schuiven voor coach Edward Groot Lipman. Waar vaak wat te kiezen valt, was het dit keer niet zo. Het kort voor de wedstrijd moeten missen van twee extra geblesseerde spelers naast een schorsing betekende improviseren. Met Wouter van der Kamp een linie naar achteren en een linkervleugelverdediger op rechts en een bank met niet geheel fitte spelers werd gestart.
Vanaf de start leek de wedstrijd een kopie van vorige week tegen Zwolle. De tegenstander was energiek en speelde vol passie. Als Hoonhorst maar 10% van de overtuiging, beleving en aanvalsdrang van Feyenoord in de klassieker tegen Ajax had gehad, was er een heel andere wedstrijd ontstaan en zou Hoonhorst moeiteloos hebben gewonnen. Beleving was iets wat Hoonhorst miste in de eerste helft tegen de matige maar energieke ploeg van Wesepe. Niet dat Hoonhorst geen kansen kreeg in de eerste helft. Na een kwartier kreeg Hoonhorst toch een levensgrote kans. Een voorzet vanaf rechts werd door achtereenvolgens Dion Diepman en Jostino Kroes niet snel genoeg op doel gewerkt waardoor de Wesepe defensie erger kon voorkomen. Aan de andere zijde werd na een half uur een hoekschop van Wesepe afgeslagen waarbij in tweede instantie een speler van Hoonhorst afgetroefd werd en vervolgens de voorzet fraai binnengekopt werd door een Weseper (0-1). Hoonhorst kwam vervolgens wat beter in de wedstrijd en had snel het antwoord. Wouter van der Kamp speelde zichzelf vrij en schoot knap binnen van grote afstand (1-1).

De tweede helft was Hoonhorst energieker en probeerde Wesepe telkens gevaarlijk te worden met lange ballen. Al kort na rust keek Hoonhorst wederom tegen een achterstand aan. Een afstandsschot vanaf de flank werd over doelman Jur Fakkert binnengeschoten (1-2). Hier was Hoonhorst voor gewaarschuwd, met de heenwedstrijd en de doelpunten van Wesepe van vorige week in het achterhoofd. Voetballend was Hoonhorst de bovenliggende partij en kwam tot kansen. Wouter’s volley miste nauwkeurigheid, maar een hoekschop vanaf rechts werd door Tom Dijkslag met het hoofd klaar voor de pantoffel van Ties Fakkert gelegd die snoeihard raakschoot (2-2). Klik hier voor het doelpunt van Ties. Daarna leek Hoonhorst door te drukken waarbij Hoonhorst nog een vermeende strafschop werd onthouden. Jostino Kroes werd gevloerd binnen het zestienmetergebied, maar de leidsman wilde niets weten van een overtreding. Voor Hoonhorst was het in de laatste kwart van de wedstrijd  een combinatie van gebrek aan nauwkeurigheid in balbezit en het missen van aansluiting vanuit de achterste linie en daardoor het middenveld om Wesepe op de knieën te dwingen. Wesepe bleef met lange ballen dreigend waarbij een voorzet nog zowaar de lat raakte. Met een 2-2 eindstand al met al onnodig puntverlies, waarbij de inzet van Wesepe terecht beloond is. Door dit resultaat loopt koploper Terwolde twee punten uit en is het gat tot de kop voor Hoonhorst opgelopen naar 8 punten. De komende weken zal Hoonhorst vol gas moeten geven voor de nacompetitieplek met onder meer de zware wedstrijden tegen Raalte en Davo (2x) voor de boeg.
Opstelling Hoonhorst: Jur Fakkert, Ivor Smook, Jules Diepman, Wouter van der Kamp, Tom Dijkslag, Dion Diepman, Ties Fakkert, Youri van Mourik, Jostino Kroes, Joey Kroes, Sten Klein Herenbrink
wesepe-hoonhorst_pupillen_tom_en_ties_20240407.jpg

De pupillen van de week waren Ties Vosman (r) en Tom Roffel (l). Het duo Ties & Tom speelt bij de mini’s van VCHW. Ties(6 jaar) speelt al wedstrijdjes op de zaterdag en Tom (5 jaar) wil zo snel mogelijk wedstrijdjes gaan spelen bij de mini’s. De jongens waren heel duidelijk wie ze de beste speler vonden vandaag. Ties vond natuurlijk Ties (…Fakkert) de beste. Ties had heel scherp gezien dat Ties de gelijkmaker binnenschoot. Tom vond Tom (…Dijkslag) natuurlijk het best. Dit had niets te maken dat zijn voornaam lijkt op die van deze pupil, maar zeker wel met het voorbereidende werk van Tom met de kopbal om de bal klaar te leggen voor de pantoffel van Ties om de gelijkmaker binnen te schieten. Zo hadden Ties en Tom zowel buiten het veld als binnen het veld een bepalende rol vandaag. Tom en Ties hebben een fantastische middag gehad.