Strijdbaar Hoonhorst wint in Raalte

14 april 2024 18:15

Een strijdbaar Hoonhorst heeft een knappe overwinning weten te behalen. Raalte werd verslagen met 0-1. Invaller Jostino Kroes was de matchwinner door een mooie aanval twintig minuten voor tijd beheerst af te ronden. Hierdoor blijft Hoonhorst de druk op koploper Terwolde houden. Terwolde die de uitwedstrijd bij Batavia (tussenstand 1-1) niet uitgespeeld heeft vanwege een ongeval.

Sv Raalte is een ploeg die het best bestreden kan worden met aanvallend voetbal. Met een strijdbaar team en Sander van den Berg op de spelverdeler van Raalte lukte Hoonhorst dat meer dan behoorlijk. Hoonhorst speelde vandaag buitengewoon sterk en was grote delen van de wedstrijd voetballend de bovenliggende partij. Scherp in de duels en met de intentie om naar voren te voetballen kreeg Hoonhorst in de eerste helft mogelijkheden via Joey Kroes via een actie en enkele schoten op doel van afstand. En waar Raalte in de wedstrijd gevaarlijk werd na een paar foutjes in de defensie, was de sterke Jur Fakkert er om redding te bracht. Hoonhorst moest na een halfuur al noodgedwongen wisselen. Een onnodige overtreding in de rug van aanvoerder Sten Klein Herenbrink nadat het spel als stil lag was de leidsman ontgaan. De schade bij Sten bleek zo groot dat hij de wedstrijd kort daarna moest verlaten. Ties Fakkert was zijn vervanger.
Na rust was het bijna alleen Hoonhorst wat van zich liet horen. De enige goede aanval van Raalte werd door Jur gekeerd. Vele aanvallen leidden tot mooie kansen voor Hoonhorst. Kort nadat de scheidsrechter in de wedstrijd na rust voor de tweede maal de assistent aan Raalter-zijde terecht negeerde, kwam er een hachelijk moment. Juist toen de assenstent het bij het goede eind had door niet te vlaggen voor buitenspel, floot de op afstand staande scheidsrechter onverklaarbaar wel voor buitenspel. En dat precies op het moment dat Joey de aanval tot een doelpunt bekroonde. Met veel onbegrip aan Hoonhorst-zijde bleef het 0-0. Het inbrengen van Kristan Mulder en Jostino Kroes gaf Hoonhorst nieuwe aanvalsimpulsen. Een mooie aanval over schijven met Jostino en Ties werd door Dion Diepman bijna bekroond tot doelpunt. Kort daarna had Kristan het vizier net niet scherp door naast te mikken. In de 70e minuut bediende Youri van Mourik Kristan die vanaf rechts met een pass op maat Jostino bediende. Hij maakte beheerst de terechte 0-1.
Daarna had Ties Fakkert enkele kansen met een schot over en een redding door de Raalter doelman. Het bleef 0-1 en dus spannend. Nadat Roy Diepman door zijn enkel gegaan op het stroeve kunstgras en het veld moest verlaten, waren de wisselmomenten (drie buiten de rust om) op voor coach Edward Groot Lipman. Toe 10 minuten voor tijd ook Sander van den Berg geblesseerd het veld moest verlaten, moest er noodgedwongen met 10 man uitgespeeld worden. Pas toen kwam Raalte weer meer balbezit. Met opportunistisch aanvalsspel bleef het spannend tot het laatst. Maar het team bleef strijdbaar tot het laatst waardoor er niet meer gescoord werd.
Volgende week komt het Deventer Davo naar de Potkamp in Hoonhorst. Aanvang 14 uur.
Opstelling Hoonhorst: Jur Fakkert, Roy Diepman (75. Niek Diepman), Wouter van der Kamp, Jules Diepman, Tom Dijkslag (60. Kristan Mulder), Youri van Mourik, Sander van den Berg, Dion Diepman, Ivor Smook, Sten Klein Herenbrink (30. Ties Fakkert), Joey Kroes (60. Jostino Kroes)