Schoolvoetbal: NIET 1, NIET 2 MAAR 3 KAMPIOENEN!

16 april 2024 16:15

Na een week uitstel vanwege het slechte weer werden de schoolvoetbal wedstrijden dan eindelijk gespeeld op woensdag 10 april. Het weer was mooier en zenuwen hadden een week langer de tijd gehad om zich te ontwikkelen.

Vanuit groep 7/8 deed er een meiden team mee in Poule A, een jongens team in Poule B en vanuit groep 6/7 ook een jongensteam in Poule C.

Sint Cyriacus werd dus goed vertegenwoordigd met veel ervaring vanuit de V.V. Hoonhorst voetbalvelden.

Nadat er veel doelpunten om de oren vlogen bij alle tegenstanders werd aan het eind van de dag duidelijk dat alle drie teams door waren naar de finales op vrijdag 12 april. Moe maar voldaan kon iedereen zich concentreren op wat ging komen.

Vol goede moed en spanning was iedereen er dan ook vrijdag weer uitgerust klaar voor de strijd. Aan het publiek kon het in ieder geval niet liggen! De zijlijn stond vol met ouders, opa’s en oma’s, ooms en tantes en broertjes en zusjes die kwamen aanmoedigen.

Op het hoofdveld speelden de Jongens uit de C Poule tegen de Cazemierschool uit Oudleusen. Deze pot was op de woensdag in de poulewedstrijd gewonnen met 3-1 maar ze hadden versterking ingezet, de jongens moesten dus aan de bak. Aan het einde van de eerste helft scoorden onze jongens en stonden met de rust 1-0 voor. Na de rust werd er nog goed gevoetbald en hebben ze nog een paar mooie kansen gehad. Al heeft de Cazemierschool ook een paar goede kansen gehad. Aan het einde van de wedstrijd waren veel spelers helemaal moegestreden en het bleef spannend tot de laatste seconde. Maar met een mooie winst van 1-0 werden ze kampioen in de C poule.

Tegelijk speelden de jongens uit Poule B op het kunstgras de finale tegen de Vuursteen uit Dalfsen. Ook hier was het een spannende wedstrijd waarbij beide partijen zich niet makkelijk gingen overgeven. Al snel werd er een 1-0 gemaakt. Na mooi samenspel en echt teamwork wisten de jongens opnieuw te scoren en er uiteindelijk een mooie eindstand van 3-1 van te maken. Een prachtige overwinning en met de winst in de zak werd er een feestje gevierd.

Nu de jongens teams beide kampioen waren lag de druk nog hoger voor de meiden die nu aan hun finale wedstrijd mochten starten tegen de meiden van de Polhaar uit Dalfsen.

En wat een strijd was deze wedstrijd. Beide teams wilden graag door naar de regiofinales dus alles werd bij beide partijen gegeven. In de eerste helft hadden onze meiden de overhand en gingen de rust in met 2-0. Maar in de 2de helft kregen ze het zwaar en moest er al snel een 2-1 worden geschreven. Na wat gemiste kansen over en weer en voor het gevoel een hele lange 2de helft werd dan eindelijk het eindsignaal gefloten. De meiden van het Sint Cyriacus hebben met een 2-1 score de winst gepakt. Behalve dat ze zichzelf kampioenen mogen noemen en een mooie wisselbeker in ontvangst mochten nemen gaan ze ook door naar de regio finales op 15 mei.

Alle teams toonde veel inzet en er werd geknokt voor wat ze waard waren en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Niet alleen stonden er drie teams in de finale maar ook drie teams die de winst hebben gepakt. NIET 1, NIET 2 MAAR 3 KAMPIOENEN!
Afbeelding1.png